شناسهٔ خبر: 173191 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد؛

آمادگی مرکز تحقیقات برای تدوین سرفصل‌های ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه مسکن

ببینید | نشست تخصصی کنسرسیوم‌ های فناور و دانش‌بنیان صنعتی‌سازی مسکن رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه نیاز است تا سرفصل‌های مشخصی برای ارزیابی شرکت های دانش بنیان تعیین شود، از آمادگی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای تدوین سرفصل ها و شاخص های توان شرکت های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی امروز ۱۳ مرداد در نشست تخصصی کنسرسیوم‌های فناور و دانش‌بنیان صنعتی‌سازی مسکن که در محل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد، گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در سه سال گذشته ۷۰ نظریه فنی برای محصولات ساختمانی صادر کرده است که در مقایسه با تعداد ۲۰ نظریه در مدت مشابه قبل، افزایش چشمگیری داشته و نشان‌دهنده حمایت این مرکز از فناوری‌های نوین است.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از فناوری‌های نوین این شرکت‌ها با مشکلاتی همراه بود و عموماً سازندگان و حتی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها ریسک بهره‌مندی از تکنولوژی کار را نمی‌پذیرفتند، گفت: با تلاش‌های فراوان، در برخی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قم، البرز و قزوین این شرکت‌ها در اجرا مشارکت داشتند که پروژه‌های موفقی نیز بودند.

 وی بر استفاده از ظرفیت و توان شرکت‌های دانش بنیان در پروژه‌های مسکن توسط دست اندرکاران اجرایی تاکید کرد و افزود: در حوزه اجرا، در بحث‌های صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین چیزی از دیگر کشورها کم نداریم و باید گفت دانش مهندسی عمران در کشورمان قابل قبول است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: مشکل ما در موضوع صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین، این است که سرعت ساختمان‌سازی ما با سرعت صنعتی‌سازی همخوانی نداشته و حتی سیستم بانکی نمی‌تواند پا به پای فناوری‌های نوین پیش برود؛ بر این اساس باید فکر اساسی برای مدل مالی آن داشت.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است تا سرفصل‌های مشخصی برای ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان تدوین شود از آمادگی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای تدوین سرفصل‌ها و شاخص‌های توان شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.